flummbarnet

Alla inlägg under december 2013

Av sara karlsson - 4 december 2013 20:31

 

fan vad jag längtar till 6 December då vi ska åka på kryssning och då vi varit förlovade i ett halvår och tsm snart 1 år också <3 :*

 

 

Jag är helt ärligt nöjd med mig själv inte för att skryta... Fast jag har stött på massor av hinder i min uppväxt har jag kommit så här långt. Jag har fortsatt att kämpa fast jag inte orkat mer men det är för att jag inte heller vill ge upp allt jag tror på... Visst jag vill se bättre ut osv. Men helt ärligt är jag född såhär. Det finns bara en av mig. Jag kanske inte är den där lilla ängeln mina föräldrar ville ha men jag försöker iallafall göra er stolta över mig och det jag gör. 

Oavsett hur många misstag man gör på vägen, eller hur långsamt man går fram, så är man långt före dem som inte ens försöker.

     

Att acceptera sig själv för den man är, Är en sak, men att älska sig själv är en styrka!
Ska försöka förklara en sak som jag inte vet hur jag ska kunna förklara men som jag vill försöka förklara. Fattar ni?

Jag kommer ihåg mornarna, när jag så gärna ville klösa ut ögonen på mig själv för jag skulle slippa se min spegelbild. Spegelbilden som jag tyckte var så otroligt fel och ful.
Jag kommer ihåg hur mycket jag kämpade för att stå emot när en nära vän erbjöd mig en chokladbit.
Jag kommer ihåg hur många kvällar som har gått åt till att schemalägga morgondagens träning och matintag.
Ett tag var jag som besatt och min kropp har nog tagit mycket stryk. För kroppen mår inte bra utav att ena veckan få i sig för lite och veckan därpå få i sig för mycket. Det blir ju som en ond cirkel till slut och kroppen orkar inte som den ska.

Ju mer krav och regler som jag satte upp, desto mer hatade jag min kropp. Jag ska inte säga att jag inte sa nej till sötsaker, utan det var mer att jag efter varje sötsak ångrade mig, hatade mig själv och fick ångest för det jag åt. Men jag levde ändå som mina vänner. Men med tjockistankar. Jag tror att även ni som känt mig märkt att jag snackar mycket om mat och utseende.


Men det var inte strävan efter att vara smal som gjorde mig hatisk emot min kropp, utan nu i efterhand tror jag att strävan efter att få vara perfekt, började när jag ville visa att jag duger och att jag kan göra det jag vill. Jag ville visa att jag hade kontroll. Men det blev i stället att jag fick fel kroppsuppfattning. För folk sa iallafall att jag är "normalviktig" men ändå lät det fel i mina öron när jag sa normal. Jag ville vara underviktig. Normalviktig lät så normalt och lagom lixom.

än idag känner jag mig osynlig av alla. Jag drömmer om att en dag kunna gå ut utan att vara rädd, röra mig o veta att inga snackar bakom min rygg. veta att folk ser mig som den jag är, Vara glad på riktigt o inte behöva face le för att passa in. Och inte kännas osynlig bland dom man bryr sig om.

 

nu fattar ni vrf jag inte vill le på foton.

Presentation


som en helt vanlig tonåring med upp & ner vänt inre som försöker hitta sin rätta plats i livet

mina ögon kan tindra, mina läppar kan le, men sorgen i mitt hjärta är det ingen som ser, killen mitt hjärta tillhör dig.
Blanda inte ihop min personlighet o

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards